Sąd Rejonowy w Tucholi

ul. Świecka 28
89-500 Tuchola

NIP:   5611599922
REGON:   000321454-00042

Nr telefonu centrali:
52 336 04 00 do 02
fax 52 336 04 09
adres e-mail: sad@tuchola.sr.gov.pl

V Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych
ul. Wojska Polskiego 22
89-400 Sępólno Krajeńskie
tel/fax 52 388 11 70

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Przyjmowanie spraw i ich  załatwianie , to wszelkie pisma kierowane do tutejszego Sądu wpływają do biura podawczego, które następnie są przekazywane przewodniczącym poszczególnych wydziałów, którzy nadają wszelkim sprawom bieg.  Sprawy rozpoznawane są w kolejności zgodnie z datą ich wpływu.


Procedura rozpatrywania spraw w wydziałach Sądu Rejonowego w Tucholi
 
Czynności sądowe                                                                           Komórki organizacyjnej
 
  • Przyjęcie pisma wszczynającego sprawę (wpływ korespondencji do sądu)
-           Biuro Podawcze
 
  • Rozdział na poszczególne wydziały(przydzielenie nowo wpływających spraw dla odpowiednich wydziałów w sądzie)
-           Biuro Podawcze
 
  • Przystawianie pieczęci wpływu (prezenta - posiada oznaczenie sądu i datę)      
-           Biuro Podawcze
 
  • Odnotowanie w kontrolce nadanych przesyłek (wpisywanie w kolejności wpływu)
-           Biuro Podawcze
 
  • Przedstawienie pisma Przewodniczącemu Wydziału     
-           Kierownik Wydziału lub upoważniony sekretarz sądowy
 
  • Wydanie zarządzenia o zarejestrowaniu sprawy
-           Przewodniczący Wydziału
 
  • Nadanie symbolu (numeryczne oznaczenie rodzaju i charakteru sprawy np. 004 oznacza sprawę o rozwód)i sygnatury sprawy (cyfra rzymska oznaczająca wydział, numer porządkowy, pod którym sprawa została wpisana oraz dwie ostatnie cyfry roku np. I C.145/03)      
-           Przewodniczący Wydziału
 
  • Przydział do decernatu (inaczej referat, zakres czynności sędziego)sędziego    
-           Przewodniczący Wydziału
 
  • Zarejestrowanie w repertorium i w skorowidzu (urządzenia ewidencyjne służące do rejestrowania czynności sądu, kontrolowania biegu spraw itp.)
-           Sekretarz sądowy
 
  • Zakładanie akt sprawy(w okładce sporządzonej wg. ustalonego wzoru, oznaczonej sygnaturą, datą założenia, stronami procesu i rodzajem sprawy, widnieje na niej także informacja o ilościach posiedzeń i referacie sędziego)i rozpoczęcie postępowania
-           Sekretarz sądowy
 
  • Dołączanie pism procesowych w toku postępowania     
-           Sekretarz sądowy
 
  • Wyznaczanie terminów rozpraw  
-           Sędzia
 
  • Wydanie orzeczenia kończącego sprawę  
-           Sędzia
 
  • Nadanie kwalifikacji archiwalnej 
-           Sędzia
 
  • Przekazanie akt do archiwum Sądu         
-           Kierownik Wydziału
 
 
 
            Procedury rozpatrywania spraw w wydziałach – stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania – określa Zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij